NYHETSARKIV

2022-08-01

Tack alla funktionärer för en fantastisk insats på gårdagens(31juli) loppmarknad !!
Och tack alla besökare för att ni kom till oss!

2022-07-24

Tyvärr kan vi inte ta emot fler prylar inför årets loppis. Återkom gärna i augusti

2022-06-30

Branteviks IF har sorg !
Vår käre medlem, vän och tillika ledamot i styrelsen Ronny Andersson har gått bort.
Ronny var med i vår förening i nästan tjugo år och har genom åren varit aktiv och stöttat föreningen i flera olika roller i styrelsen. Dessutom har han varit en klippa som plikttrogen funktionär vid föreningens olika arrangemang.
Vi kommer att sakna Ronny, hans vänliga attityd och hjälpsamma samt generösa sätt.

Våra tankar går i denna stund till Ronnys närmaste.

Rune Brannesjö/Ordförande Branteviks IF

2022-02-03

Kallelse till Årsmöte, Söndag 27 Feb kl 14.00

2022-02-02

Nu är spelschemat för vårt seniorlag spikat

Se datumen

2022-01-07

Preliminärt datum för BIF årsmöte är sön 27 feb. Kallelse kommer senast tre veckor innan.

2022-01-03

Nu har Branteviks IF eget lag i seriesystemet !

Från och med 1 januari 2022 träder sammanslagningen av Branteviks IF och Branteviks IF-FF i kraft.

Detta innebär att Branteviks IF nu, för första gången på många år, har ett eget lag som spelar seriematcher (div 6) på Branteviks idrottsplats.

Mer info om laget kommer snart.

2021-05-24

Branteviks IF och Branteviks IF-FF slås ihop till en förening !

Detta har båda föreningarnas styrelser beslutat att verka för.

Medlemmarna hos Branteviks IF-FF röstade för detta vid sitt årsmöte och Branteviks IF:s medlemmar tog beslutet vid ett Extra möte 23 Maj.

Sammanslagningen kommar att gälla fr.o.m. 2022-01-01, vilket betyder att efter detta datum drivs all verksamhet, aktiv fotboll och arrangemaning inom Branteviks IF.

Under 2021 kommer alltså, precis som tidigare, Branteviks IF ansvara för arrangemangen på idrottsplatsen och Branteviks IF-FF för fotbollsaktiviteterna.

Det finns en stor enighet för beslutet inom nuvarande styrelser och bland övriga medlemmar i de båda föreningarna. Detta ger oss bättre möjligheter att skapa engagemang för att såväl utveckla den lokala fotbollen på Branteviks idrottsplats som att driva de arrangemang som är förutsättning för dess existens.

Branteviks IF:s stöd till Österlens FF påverkas inte av sammanslagningen.